Det här med GM i global

Antar att det blir ett litet åsikts inlägg, men efter att betraktat Game Masters skriva i Global flertal gånger nu med precis samma outcome så vill jag bara få ut mina tankar angående det.
 
Jättekul! Till att börja med, att de faktiskt kommunicerar och skriver med oss spelare. Tyvärr händer detta såpass sällan att när det väl sker så blir det en otrolig hets över det hela. Global blir såpass överflödigt att man inte hinner läsa ett meddelanden innan 20 st till har blivit skickade. Och missförstå mig rätt, jag har ingenting emot en aktiv chatt, men det är bra tröttsamt att läsa när det hela handlar om SAMMA FRÅGOR som upprepas 30 gånger. Bokstavligen, 30 gånger. Jag överdriver inte. Alternativt att det är frågor som inte ens går att besvara.
 
När det väl handlar om frågor som Game Masters vanligtvis kan svara på så hänvisar de oss endast till att kontakta supporten. Vilket skämt va? Supporten tar MÅNADER på sig att svara, och när man väl får svar är det som att de inte ens har läst mailet. Detta påpekade även flertal personer till Game Masters när de hänvisar till supporten i global, men då säger de bara "testa skicka igen". Och jag menar inte att jag förväntar mig att Game Mastes ska svara på alla frågor, jag menar bara att om dom ändå vet hur situationen kommer sluta med när de väl skriver i global, och att det kommer komma upp MASSSVIIIS med frågor de ej kan besvara. Varför ens sätta sig in i den situationen från första början. Förstår ni?
 
Ni skapar hets, ni skapar frågor som ni ändå inte kan besvara, det enda ni gör är att hänvisa till supporten och kan rent ut sagt - inte hjälpa till med en enda fråga eller ge ett enda svar. Om någonting. Rent meningslöst att ni ens skriver i global, sorry not sorry typ. Svaret jag fick när jag påpekade detta var "Det är trevligt att prata med er spelare med", jaa, men det blir ju aldrig någon pratstund. Det blir ju endast obesvarade frågor, hets och spam. Det skrivs såpass mycket att man inte ens kan få ut ett enda ord i global innan det försvinner på en halv sekund. Så hur fan har ni tänkt att ni ska kunna "prata" med oss spelare? Asså va. Tänk om tänk rätt. Så som jag har fått informerat har ni även egna karaktärer och spelar, varför inte bara ha konversationer på dessa konton istället.
 
Jag tror iaf att det bästa som GM är att sitta tyst och BETRAKTA spelarna. Se hur folk beter sig i chatterna och live kunna se ifall någon bryter mot regler eller inte. Ännu bättre ifall ni skriver när ni ser att ett regelbrott faktiskt görs också, på det sättet så lär sig spelarna att en GM kan kolla och se vad vi skriver när som helst, och därefter bli mer skötsamma.
 
Men vad vet jag liksom.
 
 





Lovisa Westforest

Jag håller helt och hållet med dig om detta. Varje gång en Gamemaster är inne så gör de inget vettigt! Om jag vore dem så skulle jag, precis som du säger, bara vara tyst och studera de andra spelarna i stället och se hur de beter sig i chatten. Så for en GM yttrar sig i chatten så dyker det genast upp 20 "OMG GAMEMASTER" följt av ännu fler dumma frågor som de ändå inte får något vettigt svar på.
Som du även nämnde att först och främst så tar det flera veckor för dem att svara på mail (48 timmar, jo tjena...) och när de väl svarar så har de inte ens läst vad man skrivit ordentligt. Ett bra exempel är när jag skrev till dem och bad om en funktion där man kunde gömma alla spelare på en gång för att kunna se bättre under nya uppdrag osv, och när jag väl fick svar så hämvisades jag bara till ignorera-funktionen även fast det TYDLIGT hade framgått i mitt mail att jag ville kunna dölja ALLA spelare med ETT knapptryck.
Det är ett fantastiskt spel och de vet vad de gör när de skapar och vidareutvecklar det, men supporten och Gamemastrarna får de fasen ta och se över.

Svar: Ja men exakt. Ibland får jag bara intrycket av att supporten och game masters inte ens är medvedna om hur spelet fungerar. En GM satt i global och hävdade att alla hästar är lika snabba, liksom what? Har ni levt under en sten? Alla vet att quarter och andra hästar är snabbare än tex sin starthäst.

Blir så frustrerad bara. Jag brukade jämföra supporten med titanic en gång, haha. För på titanic så hade de inte tillräckligt med livbåtar för alla att bli räddade, och det känns lite samma sak med supporten. De har inte tillräckligt med anställda för att svara allihopa. Vilket är absurt.
misshaley.blogg.se

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!

Går vid namnet Haley Underfall på Starstables och har spelat i ungefär 2 år nu. Jag bloggar om mina aktiviteter i spelet, allt från uppdrag till klubbaktiviteter! Ni hittar mig på Server 1, Air star!