Vad är problemet?

Jag har sett lite på min instagram feed att det är väldigt många som gnäller över att servern ibland blir full och inte släpper in en. Vad är problemet? En server klarar av x antal spelare inloggade samtidigt, precis som rusningstiderna i kollektivtrafiken, en buss eller ett tåg kan inte proppa på för mycket människor samtidigt, då får man helt enkelt vänta tills nästa buss eller tåg kommer. Det är precis likadant med hur en server fungerar.
 
Air Star har inte för mycket folk på server eftersom att alla spelare inte loggar in samtidigt  vanligtvis, oftast är det väldigt ojämnt när människor är inloggade. En del på natten, en del på morgonen, en del på kvällen. Men självfallet så blir ju servern väldigt belastad runt kl 15 tiden på lördag då de flesta inte har varken jobb eller skola. Rusningstiden helt enkelt. Precis som en buss eller ett tåg, det handlar inte om att de inte kan få iväg folk, det handlar om att de inte kan få iväg allt för mycket folk SAMTIDIGT. (Bästa referensen jag gjort hittils, go Heli.)
 
Jag vet inte ifall jag inte blir så berörd av det här eftersom jag har erfarenheter av det från World of Warcraft, där jag kunde komma hem från skolan runt 16 tiden och stå på 5039 platsen (alltså att fem tusen människor måste logga in före mig innan det blev min tur), detta kunde vara upp till 4 timmars väntetid. Men det hela handlar ju som sagt om vilken tid man försöker logga in.
 
Hoppas det blev lite klarare för vissa av er, cos it's not a big deal. :)
 





Selma Frendtree

Tack Haley trodde att jag aldrig ska kunna logga in på Air Star får försöka vid ett på fredag

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!

Går vid namnet Haley Underfall på Starstables och har spelat i ungefär 2 år nu. Jag bloggar om mina aktiviteter i spelet, allt från uppdrag till klubbaktiviteter! Ni hittar mig på Server 1, Air star!