Ridlektion

Det var fina Karin i klubben som höll i en ridlektion för oss i Sneaky Dragons. För mig är det åtminstone väldigt lärorikt då jag inte alls är insatt i ridteorier, metoder eller hästar generellt. Den enda erfarenheten jag har är att jag red när jag var mellan 8-9 år, dvs 10 år sen så kommer inte ihåg så mycket därifrån, haha.
 
 
Det hela började iaf med att vi samlades på Vingården. Jag kände mig lite busig och tog mig an min ponny, likaså gjorde Nina - ponnyteam for the win! Vilket fall som helst, så startade lektionen med att Karin informerade oss skillnad på sadlar, såsom dressyrsadel och hoppsadel och i vilka sammanhang man ska använda dessa, och varför.
 

Efter det gav vi oss ut på Ewerwindfälten och det ni ser på bilden är oss drakar som håller på och värmer upp våra hästar. Vi fokuserade även mycket på lydnad under denna lektion så vi arbetade mycket med att se hur våra hästar lyssnade på oss. Dvs, hur bra de ändrade gångarter, stannar, vänder, osv. Kommunikationen mellan oss ryttare med våra hästar helt enkelt, väldigt roligt faktiskt!
 
 
När vi alla kände oss redo och ansåg hästarna lyssnade på oss var det dags för lite hoppning. Till en början väldigt försiktigt, och det var egentligen inte hoppningen i sig som var det viktiga utan lydnaden. Vi ställde oss därefter på ett stort långt led och en i taget skulle göra olika hoppövningar. Övning 1, var att hoppa över hindret ni ser på bilden här ovan, sedan göra en volt och hoppa igen. Övning 2, var att hoppa på samma hinder, göra en volt, hoppa igen och sedan hoppa på hindret som ligger framför.
 
 
Och här kan ni se vårt långa och fina led! Sashas häst var lite överförtjust i min poni och kunde inte låta bli att vara närgående. Medan min lilla hästis är mer fokuserad på Felles, haha. Triangeldrama mellan hästar? ;)





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!

Går vid namnet Haley Underfall på Starstables och har spelat i ungefär 2 år nu. Jag bloggar om mina aktiviteter i spelet, allt från uppdrag till klubbaktiviteter! Ni hittar mig på Server 1, Air star!