Guide: Ta bilder i Starstables

Jag har fått frågor lite här och var under tiden jag bloggar både i kommentarsfältet och på insta och tänkte att jag gör en heltäckande Guide som jag kan hänvisa till nästa någon undrar. Det här är alltså en Guide för PC.
Till att börja med så behöver du ett program som heter Fraps, det kan du ladda ner genom att klicka här. Om du inte förstår hur du laddar ner programmet när du kommit till hemsidan så har jag även gjort bilder för att demostrera. Klicka där min röda pil pekar.
 
 
Efter att du laddat ner programmet är det dags att lära dig hur du använder det. När du öppnar programmet får du upp 4 st flikar högst upp som heter "General" "FPS" "Movies" och "Screenshots". Klicka dig in på Screenshots, även rutan som jag markerat med rött runomkring på bilden nedan.
 
När du väl kommit in på fliken ser du en text där det står "Screen Capture Hotkey", även där min röda pil pekar mot. Detta är knappen du själv väljer att ta bilden med. Exempelvis så har jag knappen F10 på tangentbordet och måste därför alltid klicka på den knappen när jag vill ta en bild i Starstables. Denna knapp kan du ändra till vad du vill på ditt tangentbord.
 
Nu har du gått igenom hur tar bilder och får de sparade till din dator, nu ska jag gå igenom hur du överför dem till din Instagram / Smartphone. Det finns flertal sätt att göra detta på och alla har olika metoder de föredrar men detta är det enklaste sättet enligt mig.
 
Till att börja med ska du ladda ner ytterligare ett program som heter Dropbox både på din dator och din mobil. För att få skaffa en dropbox klickar du här. För att få dropbox på din mobil går du till App store och söker på "Dropbox". 

När du kommit in på hemsidan klickar du där min pil pekar "skapa ett konto." Mailadressen du väljer att använda är samma mail du ska logga in med på mobilen efter att du laddat hem appen och på det sättet så kommer din dropbox på datorn och mobilen vara sammankopplade till varandra.
 
 När du väl laddat hem programmet både till datorn och mobilen så loggar du in på din dropbox. När du väl loggat in via en dator så kommer det se ut såhär. Då klickar ni på knappen där min pil visar på bilden nedan "Steg 4."
 
 
 
Efter att ni klickat på knappen så kommer ni få upp en popup som ser ut såhär, kolla på bilden nedan. Klicka då på den blåa knappen "Välj Filer", som pilen även pekar till. Efter det väljer ni helt enkelt bilden ni tagit i Starstable och sedan överförs den till appen Dropbox som du nu har på din mobil.
 
 
Detta är alltså alla steg för att få en bild från Starstables till din instagram i bra kvalité!





Ellen Greenlund

Filmar du också med Fraps? Har hört att det bara går att filma 10 sek. Men, kan man då filma massor av 10 - sek filmer och sätta ihop de till en video med klipp? :)

Svar: Jag filmar inte med fraps, men jag filmar inte överhuvudtaget. Men om jag väl vill filma i spel, inklusive Starstables så använder jag ett program som heter Open Broadcaster Software, som också är ett gratis program. Där kan man filma hur länge som helst. :)
misshaley.blogg.se

Wilma Shadowdawn

Kostar Fraps? Har hört många som säger att Fraps kostar och då blir jag lite osäker då jag inte betalar saker själv utan mina föräldrar gör det:)

Svar: om du endast ska ta bilder kostar inte fraps. däremot kan du inte filma mer än ungefär 9 sekunder med gratis versionen utan måste köpa hela fraps för att kunna filma. men som sagt, om du endast ska ta bilder fungerar fraps alldeles utmärkt gratis. :) följ bara guiden jag gjorde.
om du däremot vill filma hade jag rekommenderat andra gratis program såsom: Bandicam och Open software broadcaster.

Hoppas det blev lite klarheter!
misshaley.blogg.se

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!

Går vid namnet Haley Underfall på Starstables och har spelat i ungefär 2 år nu. Jag bloggar om mina aktiviteter i spelet, allt från uppdrag till klubbaktiviteter! Ni hittar mig på Server 1, Air star!